تائید نسل بعدی از محرک طناب نخاعی برای مدیریت درد مزمن

1
1239

تائید نسل بعدی از محرک طناب نخاعی برای مدیریت درد مزمن

Pharmacy Times: سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد محرک نورونی طناب نخاعی را که کاملاً قابل کاشت در بدن بوده و محصولی است از Medtronic، بانام Intellis، تائید کرده است. پلتفرم این دستگاه به این صورت است که فعالیت بیمار را در تمام‌روز ثبت و پیگیری می‌کند و با رابط تبلت Galaxy Tab S2 سامسونگ مدیریت می‌شود.

درمان تحریک نورونی Medtronic برای دردهای مزمن رام نشدنی استفاده می‌شود. این دستگاه پزشکی زیرپوست بیمار کاشته شده و ایمپالس‌های الکترونیکی ملایم و ظریفی را از طریق سیمی که در فضای اپیدورال قرارگرفته، می‌فرستد تا سیگنال‌های دردی را که از مغز می‌آیند، بلوک کند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، یکی از این دستگاه‌ها را روی بیماری کار گذاشته‌اند.

پلتفرم Intellis به‌گونه‌ای طراحی‌شده که درمان را به حد مطلوب رسانده و ارتباط بیمار ـ پزشک را از طریق پیگیری و به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های روزانه، وضعیت‌های بدن و استفاده درمانی ارتقا بخشد و به پزشک، تصویری را از حرکت و پیشرفت بیمار ارائه دهد.

ویژگی دیگر این دستگاه، در باطری آن است. با تکنولوژی اختصاصی Overdrive باطری این شرکت، باطری Intellis می‌تواند در عرض یک ساعت کاملاً شارژ شده و فواصل شارژ دوباره را بر اساس شرایط درمان تخمین می‌زند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه، تکنولوژی اختصاصی SureScan ام. آر. آی این شرکت است که گسترده‌ترین دسترسی را به تصاویر تشخیصی MRI و تعیین ساده صلاحیت فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب، اسکن‌های MRI از هرجایی از بدن تحت شرایط خاص انجام شود، همچنین تکنولوژی AdaptiveStim برای تطابق‌های اتوماتیک به‌منظور ارائه دوز درست درمانی به محل درست در این دستگاه به کار گرفته‌شده، زیرا اهداف درد بر اساس موقعیت بدن تغییر پیدا می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که مدیریت درد مزمن چالش‌برانگیز است. داشتن اطلاعات در زمان واقعی می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد تغییرات کیفیت زندگی بیمار فراهم آورد. این پلتفرم گزینه جدیدی را برای مدیریت بعضی از انواع درد مزمن فراهم آورده است. درواقع، گزینه‌های جدید درمانی غیراوپیوئیدی برای غلبه بر بحران‌های ملی ناشی از سوء‌مصرف مواد مخدر بسیار مهم هستند.

نظرات بسته است