رئیس انجمن آترواسکلروز ایران: داروهای قلب و عروق تحت تاثیر شرایط تحریم و نوسانات ارز قرار نمی‌گیرد

16
2085

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: «با توجه به اینکه اغلب داروهای قلب و عروق در داخل تولید و تامین می‌شود، چندان تحت تاثیر شرایط تحریم قرار نمی‌گیرد و قاعدتا گران نمی‌شود. همچنین با توجه به اینکه یک‌سری از داروهای قلب و عروق با ارز دولتی وارد می‌شوند، آنها هم نباید به لحاظ قیمت تحت تاثیر قرار بگیرند.»
دکتر مسعود قاسمی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ایران در خصوص تجهیزات پزشکی مصرفی در حوزه قلب و عروق نیز عنوان کرد: «در مورد وسایل مصرفی نیز با توجه به اینکه با ارز دولتی تامین می‌شوند، مشکل چندانی نخواهیم داشت. فقط تجهیزات پزشکی مثل دستگاه‌های اکوکاردیوگرافی، ام‌آرآی و…، چون در لیست ارز دولتی قرار ندارند، احتمالا دچار افزایش قیمت خواهد شد.»
این متخصص قلب و عروق در ادامه به وضعیت بیماری‌های قلب و عروق اشاره کرد و افزود: «یکی از عواملی که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان شناخته می‌شود، بیماری‌های‌ قلبی است که شایع‌ترین نوع آن سکته قلبی است. این عارضه معمولا در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بعد و در خانم‌ها پس از سن یائسگی بیشتر دیده می‌شود، لذا باید در این سنین به تغییرات قفسه سینه توجه بیشتری کرد.»
قاسمی افزود: «از جمله علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد. همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس از جمله عوامل بروز سکته‌ قلبی است.»
وی ادامه داد: «احتمال بروز حملات قلبی در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند یا سابقه سکته قلبی در خانواده آنها وجود دارد بیشتر خواهد بود.»
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوعات مورد بحث در کنگره پیش رو پرداخت و افزود: «در این کنگره در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروق بحث و تبادل نظر خواهد شد. ضمن اینکه علاوه بر متخصصان داخلی قلب و عروق برنامه‌هایی در زمینه آخرین تحقیقات و روش‌های نوین درمان برای همکاران اکوکاردیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی و…، ارائه خواهد شد.»
گفتنی است بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ۹۷ با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه ، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش و…، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

نظرات بسته است