رازهای سلامت در پوشک نوزادان پنهان شده است؟

25
1191

رازهای سلامت در پوشک نوزادان پنهان شده است؟
باد معده نوزاد کلید سلامت روده است؟ شاید با شنیدن این جمله شما لبخندی بر لب داشته باشید اما به گفته دانشمندان یافته های تازه محققان نشان دهنده این است که به احتمال زیاد باد معده نشان دهنده سلامت روده نوزادان است و باید به اختلالا و عملکرد آن بصورت مرتب کنترل شود.
همچنین دانشمندان و محققان به این نتایج تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوعی که از پوشک 34 نوزاد سالم جمع آوری شده بود، 10 گونه از باکتری های روده ای که ممکن است تولید اسیدهای چرب بدن را در کوتاه مدت افزایش بدهد را یافتند.
دکتر هاریون یاداو، استادیار رشته داروهای ملکولی مدرسه پزشکی دانشگاه ویسکانسین ومحققو سرپرست این مطالعه گفت:” گونه های مختلف اسیدهای چرب کلید سلامت روده هستند. ”
بیماران مبتلا به دیابت ،چاقی و اختلالات سیستم ایمنی و سرطان بیشتر مراقب باشند.
همچنین وی افزود:” روده مبتلایان به دیابت، چاقی، اختلالات سیستم ایمنی بدن و سرطان حاوی مقادیر اندک گونه های مختلف اسیدهای چرب است. افزایش تعداد گونه های اسیدهای چرب ممکن است در حفظ محیط طبیعی روده موثر باشند. نوزادان نیز معمولا سالم هستند و از بیماری هایی – دیابت، سرطان و … – که با سن ارتباط دارند رنج نمی برند. ”
باکتری های سودمند و دوست داشتنی
دکتر هاریون یاداو، استادیار رشته داروهای ملکولی مدرسه پزشکی دانشگاه ویسکانسین گفت: از 10 گونه باکتری روده نوزادان برای تولید ترکیبی از پروبیوتیک ها استفاده کرده و دریافتند با استفاده از ترکیبی از پروبیوتیک ها می توان تولید گونه های گوناگون اسید های چرب را در روده انسان و موش افزایش داد.
استادیار رشته داروهای ملکولی مدرسه پزشکی دانشگاه ویسکانسین گفت:” یافته های ما نشان داده اند، از پروبیوتیک ها می توان برای درمان کاهش تولید گونه های اسیدهای چرب در روده ها استفاده کرد. ”
:منبعhttps://consumer.healthday.com/vitamins-and-nutrition-information-27/microbiome-probiotics-986/is-a-health-secret-hiding-in-your-infant-s-diapers-737033.html

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید