«فقط از طریق یک لمس» انسولیـن تزریق کنیـد

23
1340

 

پژوهشگران آمریکائی موفق به ساخت سیستمی جدید برای تزریق انسولین شدهاند که مشکلات پمپهای انسولین پیشین را ندارد و به صورت یک فناوری پوشیدنی و تنها با لمس دو دکمه، انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را به آنها تزریق میکند.

این فناوری نوین با نام One Touch Via به معنی «فقط از طریق یک لمس» برای کمک به بیماران دیابتی ارائه شده که به طور کلی این حوزه را با تغییرات مهمی رو به رو کرده و بسیاری از مشکلات بیماران را برطرف می‌کند. افراد مبتلا به انواع دیابت نوع یک و دو که نیازمند تزریق انسولین هستند، پس از استفاده از فناوریOne Touch Via ، تعداد بسیار کمتری را از دوزهای تزریق انسولین فراموش کرده و اضطراب بسیار کمتری در این زمینه داشته و در مقایسه با افرادی که باید در طول روز چندین بار انسولین تزریق کند، زندگی راحت‌تری را پشت سر می‌گذارند.

سیستم One Touch Via در حقیقت نوعی فناوری پوشیدنی است که این امکان را برای بیماران فراهم می‌کند تا در هنگام صرف وعده‌های غذائی، تنها با لمس دو دکمه تعبیه شده در این سیستم، انسولین مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند.

این تزریق حتی می‌تواند از روی لباس انجام شده و دشواری بسیار کمتری برای بیماران ایجاد می‌کند. این فناوری کوچک و پوشیدنی که کاملا ضدآب بوده و می‌تواند در همه شرایط به همراه بیمار باشد و در مواقع مورد نیاز انسولین بدن بیمار را از طریق تزریق تامین کند، به مدت سه روز کاربری داشته و پس از آن باید تعویض شود.

در همین زمینه دکتر برایان لیوی از پژوهشگران تیم تحقیقاتی فوق اعلام کرد: «فناوری جدید One Touch Via از این نظر قابل توجه است که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد عموما افراد مبتلا به دیابت از این مساله که در هنگام صرف غذا یا میان وعده‌ها باید انسولین به خود تزریق کنند، خجالت‌زده شده و احساس خوبی ندارند. به همین دلیل در بسیاری از موارد، این افراد هنگام حضور در جمع یا محیط‌های عمومی تزریق انسولین را به تعویق انداخته و ترجیح می‌دهند در حضور دیگران این کار را انجام ندهند که این مساله می‌تواند صدماتی جدی برای سلامت آنها در پی داشته باشد.»

گفتنی است در مطالعات آزمایش انجام شده روی افراد داوطلب مشخص شد، افرادی که از فناوری One Touch Via استفاده کردند، بدون هیچ مشکلی و در بسیاری از موارد بدون جلب توجه دیگران به راحتی در میان جمع با لمس یک دکمه، انسولین مورد نیاز خود را دریافت کرده و به روال عادی زندگی خود ادامه داده‌اند.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در کنفرانس سالانه انجمن دیابت ایالات متحده آمریکا ارائه شده است.

نظرات بسته است