مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد: رونمایی از دو دستگاه لاپاراسکوپ و تویوپ اشعه ایکس

0
1304

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد:
رونمایی از دو دستگاه لاپاراسکوپ و تویوپ اشعه ایکس
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از رونمایی دو دستگاه لاپاراسکوپ و تویوپ اشعه ایکس در سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزات پزشکی استان فارس خبر داد.
دکتر رضا مسائلی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزات پزشکی استان فارس، ضمن اعلام این خبر گفت: «نزدیک به ۵ سال مطالعات بالینی روی دستگاه لاپاراسکوپ توسط جراحان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و اقدامات فنی و تست ایمنی و عملکرد کلینیکال ترایال روی دستگاه صورت گرفته است.»
مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این دستگاه هیچ‌گونه کمبودی نسبت به نمونه خارجی‌اش ندارد، افزود: «تولید این دستگاه دارای مزیت‌هایی است. از جمله اینکه چون اساتید خودشان با این دستگاه‌ها کار کردند، نقاط ضعف و قوت آن را متوجه شده و درخصوص ارتقای این دستگاه و برطرف کردن ضعف‌های احتمالی آن، تلاش کردند. این دستگاه به‌زودی وارد بازار خواهد شد.»
دکتر مسائلی همچنین از رونمایی دستگاه تویوپ اشعه ایکس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: «برای تولید این دستگاه که بسیار پرمصرف و گرانقیمت است نزدیک به ۵ سال مطالعه شده است که امروز پروانه ساخت آن را ارائه می‌دهیم. این محصول نیز به‌زودی روانه بازار خواهد شد.»
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه شیراز جزو استان‌هایی است که توجه به تجهیزات پزشکی را با محوریت اعضای هیات علمی دنبال کرده است، تصریح کرد: « اعضای هیات علمی این دانشگاه، تجهیزات پزشکی بسیار با کیفیت مثل بیومتریال‌ها، اسکوفول‌ها، تجهیزات پزشکی بیمارستانی، انواع پیچ و مهره‌های ارتوپدی و ایمپلنت‌ها را تولید کرده‌اند. این تجهیزات در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تولید شده است و استان فارس در حوزه تجهیزات پزشکی توانمند است و می‌تواند قطب تجهیزات پزشکی کشور باشد.»
گفتنی است در حال حاضر این تجهیزات پزشکی در بازار تجاری شده و موجود هستند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید