داروهای تایید شده لزوما اثر بخش نیستند

1
1153

به تازگی گروهی از پزشکان و محققین به سازمان غذا و دارو اعتراض کرده و از آن خواسته‌اند از به کار بردن واژه‌های «پیشرفت غیر منتظره» و «امیدبخش» برای توصیف داروهایی که تائید می‌کند، خودداری کند.

این محققان معتقدند، عموم مردم منظور سازمان غذا و دارو را از کاربرد این داروها متوجه نمی‌شوند.

در زبان محاوره روزانه، واژه «پیشرفت غیرمنتظره» به معنای دستاورد بزرگ و مهم است. این سازمان از این واژه، به عنوان توصیف قسمتی از روند بررسی دارو استفاده می‌‌کند، اما لزوما به معنی آن نیست که داروی مورد بررسی موثر است یا به بیماران کمک می‌کند تا بیشتر عمر کنند. اگر دارویی از نظر سازمان غذا و دارو خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد، از آن به عنوان «درمان‌‌های غیرمنتظره» نام می‌برد. این خصوصیات عبارتند از:

– دارو بیمارانی را درمان کند که دچار شرایط جدی یا تهدید کننده حیات باشند و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در درمان بیماران، در مقایسه با درمان‌های موجود ایجاد کرده باشد.

– داروهایی که «درمان‌های غیرمنتظره» نام می‌‌گیرند، با سرعت بیشتری بررسی شده و زودتر از روند معمول تائید می‌شوند، با این ایده که شواهد بیشتر در مورد اثربخشی دارو بعدا به دست خواهد آمد.

محققان روی 600 بزرگسال آمریکایی مطالعه کردند و از آنها خواستند توضیحات کوتاهی را که درباره داروی فرضی درمان سرطان ریه استفاده می‌شود مطالعه کنند. آنها دریافتند، استفاده از کلماتی که چندان واقعی نیستند، اعتقاد افراد را به اثر بخشی دارو کاهش می‌دهد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید